Dag 06 – Om det här vore min sista dag

Om min sista dag var kommen, om jag visste att jag skulle dö knall och fall vid ett visst klockslag, så skulle jag först och främst sjukskriva mej från jobbet.
Sedan så skulle ångesten komma. "Jag har inne hunnit med att uppfylla mina drömmar" m.m.

Men det jag vill göra, då min sista dag är kommen, är att vara med min älskade familj. Göra vanliga saker, som att diskutera med pappa, äta mammas spaghetti och köttfärssås. Vara dryg med storebror J, prata jobb med storebror C och spela TV-spel med lillebror. Och kramas med sweetheart. Bara mysa med familjen, helt enkelt. Som en julafton som man hade då man var liten.

Och om vi säger att jag skulle dö vid midnatt, så skulle jag önska att det var en stjärnklar natt mitt i vintern, med ett norrsken dansande över himlen. Då skulle jag ligga på marken och.. ja, låta mej försvinna.


Det är ju drömmen i så fall, det jag har skrivit här ovanför. Mest troligast så skulle jag bryta ihop, stortjuta och inte kunna sluta gråta. Skulle nog också bli väldigt arg och besviken. Sedan bli djupt deprimerad, och avskärma mej själv från omvärlden.

Man kanske tog det här lite väl seriöst, men men =)

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0