Imorgon sticker jag.

Gah! Nu börjar jag bli riktigt, riktigt nervös. Visst, det är ett rutiningrepp, men ändå. Jag kommer vara helt ensam när jag sövs och ensam när jag vaknar. Men jag ska klara av det. Jag är faktiskt ganska stark.
Denna helg så har jag fördrivit tiden med så mycket som möjligt, bara för att sluta tänka "tänk om". Så igår var jag på stan med kära Y, vi sprang runt i lite butiker, och köpte totalt onödiga saker (från min sida). Sedan på kvällen, när grabbarna som kom i fredags, fick ett uppehåll i sitt rollspels-spelande, åkte ut på Birsta. Jag gick på Panduro och köpte pyssel, så att jag inte kan tänka så mycket.. Jag köpte bland annat pärlor med pärlplatta, och fina, tunna snören som jag brukar göra vänskapsband av.

Nu tänker jag faktiskt lägga upp FÖRE bilder, så man kommer ihåg hur jag såg ut innan operationen. Och dessa bilder togs i fredags, så dom är alldeles nya.

Profil med stängt bett.

Här ser man faktiskt att jag ser ganska fel ut.
Detta är anledningen till att jag HATAR bilder
av mej själv som är tagna i profil. Underkäken ser för kort ut.
Man ser nästan gammal ut.


Öppet bett framifrån



Här syns det inte lika mycket, förutom att underkäken är lite obalanserad.
Kirurgen kommer att förlänga sidorna på underkäken olika långt, för att
kunna passa in med bettet efteråt i sin helhet. Så att jag inte får
ett så kallat korsbett/saxbett. För det är ju just ett bra bett som läkarna
vill uppnå. Och jag också för den delen.

Så imorgon, supertidigt på morgonen, sticker jag upp till Umeå för att bli inlagd. Jag kommer att försöka hålla kontakten med omvärlden med hjälp av internet på datorn (Köpte ett Tela mobilt bredband Kontant för det ändamålet) samt med SMS.

Önska mej lyckatill!

Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0