Snart så..

Idag så var man till tandregleringen för sista gången innan operationen, så nu har jag fått en brygga. Den ser ut såhär:


I mitten så sitter det en skruv, som jag efter operationen ska skruva på för att tvinga isär överkäken. Eftersom kirurgen kommer att dela på överkäken (ungefär mellan framtänderna), och för att få övergången så naturlig som möjligt, så ska jag vrida på skruven ungefär 0,5mm om dagen. Då sträcks benväxten ut, och bildar starkare ben. Nackdelen är att jag kommer få en glugg mellan framtänderna! Det har jag aldrig haft förut, men någon gång ska väl vara det första..

Och en annan nackdel, med just den här bryggan, man kan inte prata med den! Låter som om jag har fått tungan amputerad.

Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0