Dag 02 – Min första kärlek

Hm.. min första kärlek. Hur räknar man ut sin första kärlek?
Den första man blev kär i?
Den första man blev tillsammans med? Svårt.

När jag var cirka 10 år, så var jag jättekär i AJ McLean, en av sångarna i Backstreet Boys. Räknas det? =)
I 6:an så var jag kär i J, som jag var tillsammans med. Vi vågade knappt hålla hand med varandra!..

Men KÄRLEK, ja.. kärlek, att ÄLSKA någon, är mycket tyngre och djupare (enligt mej) än att vara kär. Men man kan älska på så många olika vis. Jag var kär i D en kort tid i början på gymnasiet. Efter honom började jag våga visa djupare känslor. Började våga älska. M kom in i mitt liv efter D, och jag vågade släppa iväg starkare känslor. Men vi växte ifrån varandra, hamnade på olika våglängder. Jag tror vi älskade varandra, för att vi inte behövde känna oss ensamma. Och efter M så träffade jag min sweetheart. Plötslig förälskelse, som växte till en djup kärlek. En underbar trygghet. Jag mötte min själsfrände.
Vi har nu varit tillsammans i fyra år. Jag älskar dej!

Sweetheart är min första STORA kärlek.
Andra som jag träffade och var tillsammans med innan sweetheart, älskade jag på olika sätt. Hm, det är svårt att förklara. Man kan älska någon för att personen i fråga får en att känna sej vacker, känna sej trygg eller liknande.


Kärlek är ett tungt kapitel, som är svår att beskriva med ord.

Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0