Dag 1

Första på "saker-att-skriva-i-sin-blogg"-lista är Presentera dej själv. Då kör vi!

Mitt namn är Sofie.
Något som är typiskt mej, är att jag brukar tala innan jag tänker, så oftast säger jag något pinsamt om mej själv så att jag rodnar. Solnedgångar är en av mina stora svagheter, men även isglassar och "luddiga" strumpor. Jag samlar på nedklottrade papperslappar och läskiga porslinsdockor, och självklart en massa roliga minnen.

Musiken jag lyssnar på är varierad, allt från punk, rock, pop, visor och även folkmusik. Jag älskar att exprementera med håret (som alla vänner och bekanta vet =) och att exprementera med klädstilar. Ena dagen kan man se mej som  en trashpunkare, andra dagen i en kawaii/barbie-inspirerande look, och tredje dagen som gothare. Variation är mitt andra namn.

Jag skriver mycket dikter, och läser mycket böcker, mest fantasy, sci-fi och thrillers. Någon självbiografi kan slinka med också.
Bodymod ligger också varmt om hjärtat, då framför allt piercing och tatuering. Scarmod däremot är jag ingen anhängare till.

Jag bor tillsammans med min sweetheart, som jag har varit tillsammans med i 4 år. Vi bor i en trea med våra två katter Aska och Mymlan.

Långt inlägg blev det, och nu tror jag inte att det går att lägga till något mer faktisk. =)

Om du känner mej, hur skulle du beskriva mej?

Aska är den gråa, och Mymlan är den spräckliga. Mina sötnosar!
Mina sötnosar Aska och Mymlan!

Byebye

Kommentarer
Postat av: Hanna

"Om du känner mej, hur skulle du beskriva mej?" Som den roligaste, varmaste, kärleksfullaste, goaste och bästaste galning som någonsin tussat omkring i ett par luddstrumpor!

2011-01-21 @ 05:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0