Etapp ett..

är påbörjad nu i alla fall. Fick ju en remiss i Tisdags för att gå till Folktandvården, så 08:20 i morse gick jag iväg på undersökning. Och såklart så hade käkkirurgen rätt; jag kommer att behöva en rotfyllning! Suck, så nu ska jag tillbaka klockan 12:40 och rotfylla ena hörntanden. Känns inte så kul, men det måste göras innan operationen.
Nackdelen är att ingen vet om mitt högkostnadskort täcker detta. Och det måste det göra! För jag varken kan eller vill lägga ut pengar på en rotfyllning, men eftersom jag är remitterad till detta, för att kunna fortgå med kommande operation, så borde kortet täcka. Eller hur?

Jag frågade dom snälla tandsköterskorna om det skulle gälla eller inte. Och två av dom satte sej vid sina telefoner och ringde runt för att hitta svar. Dom försöker verkligen, för mej!

Anledningen till att rotfyllningen måste ske nu, är att jag inte får ha någon typ av infektion i kroppen innan operationen. Och då framförallt inte ha några infektioner i munnen.

Uppdaterar senare om hur det har gått.

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0