Återbesök 2

Igår så var man upp till Umeå en gång till, för återbesök. Och tydligen såg jag väldigt bra ut för att vara hyffsat nyopererad. Nästan ingen svullnad, bara under hakan och käklinjen. Och med tanke på att jag faktiskt har en öppen fraktur mitt i ansiktet = mycket bra. =)  Och dom mätte även gluggen mellan tänderna, som är nu 3,8mm..
Det dom tittade på den här gången, var hur långt/bra det hade gått att bredda överkäken. Och dom kom fram till att det behövdes en millimeter till, för att det skulle bli helt bra. Så jag ska upp igen på fredag, för att plocka styngnen och stabelisera "bryggan", så att det är fast då käken läker igen.

Och nu börjar man märka förändringar i bettet. Tack vare kapningen av käkarna samt gummibanden som jag använder nu, så har jag nästan en fullständig bityta, och nästan ingen överbett. NÖJD! Men det här kommer inte vara helt klart förän om 6-12 månader, egentligen. Det som är kvar att göra är:
  • Plocka styngnen
  • Låta käkbenen läka ihop
  • Reglera tänderna (ta bort gluggen b.la.)
  • Slipa vissa tänder
Jag har säkert missat något.. Men det är på gång nu i alla fall!

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0