Alla helgons dag imorgon..

Nu börjar kräksjukan ge med sej, känns det som i alla fall. Och tur är väl det, är så less på att krama toastolen..

Med lite tur kanske man är tillräckligt pigg imorgon för att ta sej till kyrkan, jo, ni läste rätt, kyrkan. Det är ju faktiskt Alla helgons dag imorgon. Helst av allt skulle jag vilja åka hemöver, och tända ljus på gravarna i Revsund, Bräcke och Fränsta.. Men jag tror inte att jag klarar av att köra hela vägen pga magen..

Och det dåliga samvetet sätter in, jag har inte varit till gravarna på flera år.. Farfars grav, jag har bara varit dit en gång sedan begravningen. En gång! Han var ju en förebild, en hjälte, och jag har bara varit dit en gång.
Och samma sak med gammelmorfar, "Poppa". Hans historer, läsken Loranga.. Barndom.

Är jag en dålig människa för att jag inte har besökt deras gravar? Jag känner mej som en dålig människa..

Det är därför jag ska till kyrkan, tända ett ljus, och be för mina skyddsänglar.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är ingen dålig människa för det, du tänker ju på dom. Men du glömde en sak med "Poppa" 50 öringarna :)

2011-11-05 @ 08:41:34
Postat av: Bella

Du är inte en dålig människa för att du inte besökt gravarna. Du tänker på dom som försvunnit och minns tiden ni haft även utanför kyrkogården, eller hur? Det räcker långt. Sen en helg som denna kan man ju tända ljus och hedra dom lite extra. <3

2011-11-05 @ 08:45:50
URL: http://bellafotgraferar.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

Tack för kommentarerna. <3

Och mamma, jag kommer aldrig glömma Poppas 50-öringar.

<3

2011-11-05 @ 11:40:58
URL: http://bodymodsplash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0