Byte av vinterdäck..

Försökte byta däck på bilen idag, men bultarna satt så hårt så att jag inte fick lös dem. Medan jag stod och slet i fälgkorset, så kom en äldre herre till undsättning. "Är du lite svag flicka?" frågade han. "Ja, det kanske jag är" svarade jag tillbaka med ett leende. Den äldre herren tog fälgkorset ifrån mej, och började slita han också, utan att lyckas. Efter en stund började han hoppa på fälgkorset, fortfarande utan resultat.

Han tittade menande på mej, och tog sedan upp sin telefon och ringde ett samtal. Jag förstod inte ett ord av vad han sa, då han talade på ett främmande språk. Han avslutade samtalet, och småpratade en stund med mej. Sedan kom två yngre män, troligtvis hans egna söner. Dom i sin tur försökte lossa på bultarna, först var för sej, sedan tillsammans.

Killarna tog i så att svetten rann, den ena ställde sej på fälgkorset, och den andra drog. Men fortfarande utan resultat.

Efter en stund så gav dom upp, och skrattade lite nervöst. Den äldre mannen frågade om det var jag som hade dragit åt bultarna så hårt. Jag svarade nej, eftersom jag bara haft bilen ett par veckor. Då blev dom lite mer lättade till mods.

Jag tackade så mycket för hjälpen, och dom skrattade till svar, och tyckte att tacket hade passat bättre om dom faktiskt hade lyckats med något =)


Jag tycker att det är fantastiskt att denna äldre herre, med utländsk härkomst, kommer fram till mej, en vilt främmande människa, och erbjuder sin hjälp. Och när han inte kunde lösa problemet, så ringde han efter mer hjälp. Guldstjärna till honom!!


En random bild på lilla Ester-fjant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0