Nörderier

Igår var jag till kära Y, för att fira hennes 23:e födelsedag. Eftersom hon är en vin och hästälskare, så fick hon en flaska rött och en repgrimma till en av sina hästar. Medan vi och tjejen F tittade på filmen Kung Fu Panda 2, pratade vi lite om TV-serier, böcker och filmer. Då säger Y, öppensinnad som hon är, att jag är en nörd.

Om jag hade varit 14 år, och blivit kallad för nörd, så hade jag blivit ledsen och sårad. Jag skulle anse att det var något fel på mej. När jag var yngre, hade jag lärt mej att associera ordet nörd med något negativt.

Men nu tycker jag att det är kul, och uppskattande. När någon kallar mej nörd nu för tiden, så tar jag det som en komplimang. För det visar ju att personen som kallar mej för nörd tycker att jag är insatt och kunnig i det området som vi talar om. =)

Så igår var jag en Harry Potter-nörd, och Twilight Saga-nörd.. och lite nördig inom Stargate Atlantis =)



Dagens citat förresten: “[Luke:] I can’t believe it.
[Yoda:] That is why you fail.”

Kommentarer
Postat av: ylvawiola.blogg.se

Hahaha Du är MIN lilla Nörd Sofie :P men jag älskar dig ändå :)

2011-10-28 @ 22:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0