Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

En vanlig dag hemma hos mej, ja ni, den är väldigt alldaglig faktiskt.
Börjar med att man vaknar, snoozar en gång eller två. Kliver upp, skuttar in i duschen. Hoppar i några kläder som är bekväma, sätter äggen på kokning. Medan äggen kokar passar man på att sminka sej, och fixa trasselhåret. När det är klart, så är i regel äggen också klara. Då är det dags för frukost, vilket är i regel två mackor med ägg.
Är jag inte sugen på ägg, så brukar det bli en skål fullkornsfras med A-fil.

Efter frukosten är det dags att borsta tänderna. Och det tar ju sin lilla tid, pga tandställningen. Sedan ser man till att katten har mat och vatten innan man går till bilen.

Väl i bilen påväg till jobbet, så brukar jag svänga in på macken och köpa kolsyrat vatten och snus. Om jag glömt köpa det dagen innan på affären.
Sedan blir det raka vägen till jobbet. Är där i cirka nio timmar, och sedan åker man hem.

Väl hemma blir det en sen middag med kärleken, sedan tvätta bort sminket, borsta tänderna och hoppa i säng.

Ibland brukar jag se något avsnitt av någon serie innan läggdags, såsom Big bang theory, Bones, Family Guy eller någon annan serie.

Sedan är dagen slut. Så sår ser en vanlig dag ut hemma hos mej, ialla fall om det är en arbetsdag.

Gammal bild från -09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0