Operation Cysta

Igår åkte jag in till sjukhuset, och denna gång fick jag faktiskt opereras! Men först fick jag undersökas med ultraljud ännu en gång, och det var tydligen mer komplicerat än vad min läkare trodde, så hon ringde efter en annan läkare..
Det som visade sej var; Cystan satt på yttersidan av äggstocken (vilket är bra, hade den vuxit inuti den så är risken att man måste operera bort äggstocken.) Men äggledaren hade en förträngning och äggstocken var även förstorad. Att den är förstorad kan bero på cystan. Så men lite tur så krymper den ner.

Läkarna "skalade bort" cystan, samt spolade båda äggledarna, så nu är dom inte "täppta" längre. Det blev tre stycken sår på magen. Såhär ser det ut nu:

 

Magen är lite svullen, och ser lite knubbigare ut än den egentligen är. Innan operationen var läkarna lite oroliga för att dom skulle behöva skära i tatueringarna ifall det skulle uppstå komplikationer. Men jag gav dom full tillåtelse till det ifall något skulle hända. När jag gjorde dessa tatueringar så var jag fullt medveten om att dom skulle kunna bli förstörda. Antingen av operation eller viktuppgång/graviditet.

 

Hjärtana med lövkrusiduller är gjorda av en kille som kallas Pelle, och stjärnan är gjord an Kenneth på Taurus i Sundsvall.

 

Nu ska jag försöka vila lite. Byebye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0