Operation igen..

Haha, suck. Borde nog döpa om den här bloggen till operation.se eller något, för här kommer det ännu ett inlägg om en operation..

I september/augusti 2011 tog jag mej i kragen och uppsökte läkarvård på vårdcentralen, då jag till den dagen inte haft en fungerande menscykel (helt utebliven) i 2 & 1/2 år. Framför allt mamma tjatade på mej att jag skulle till läkaren, men jag sköt upp det hela tiden. Men iväg kom jag tillslut.

Väl hos vårdcentralen (där jag tyvärr fick en fruktansvärd läkare), konstaterade läkaren att jag kanske var för tjock för att ha en fungerade cykel, och började prata om dietister (!)
Men efter lite argument så fick jag remiss till kvinnokliniken här i Sundsvall, hos dr. T. Och vilken fantastisk läkare! Ialla fall, han tog min rädsla och oro på allvar, och undersökte mej med ultraljud. Frågvis som man är, så fick han förklara vad som var vad på skärmen. På vänster sida såg allt bra ut, men höger sida...

När dr.T flyttade runt ultraljudet, dök det upp en stor, svart blob över skärmen. Han bad mej ligga kvar, så att han kunde hämta en annan läkare som kunde hjälpa till och verifiera blobben. Dom kom fram till att det var en cysta, ca. 5x7cm stor. Centimetrar! Fy..

Dr.T talade om att det finns en chans att det är cystan som "rubbar" min månadscykel.

Och imorgon kl.10:00, rullar jag in på en titthålsoperation. Pga storleken på cystan, och placeringen, så kunde man inte se på ultraljudet om cystan sitter på äggledaren eller äggstocken..

Så man är lite spänd nu, nervös. Hoppas att dom kan plocka ut blobben under operationen.
Kanske man blir som man ska efteråt..

Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0